Η αγορά του χρώματος είναι το απόλυτο βαρόμετρο για το Home Improvement, καθώς η καινοτομία, η βιωσιμότητα και οι «έξυπνες» τεχνολογίες σε αυτή, καθορίζουν τη δυναμική και την εξέλιξη του κλάδου γενικότερα. Από τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης έως τις νέες τεχνολογίες που αναβαθμίζουν τη λειτουργικότητα των χρωμάτων, οι αλλαγές είναι ραγδαίες.
Το Hardware Store Newsletter ζήτησε από τέσσερα κορυφαία στελέχη ελληνικών χρωματοβιομηχανιών να μοιραστούν τις εκτιμήσεις τους για τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που θα καθορίσουν το μέλλον της αγοράς. «Η αυξανόμενη ζήτηση για προϊόντα με μεγάλη αντοχή και φιλικότητα προς το περιβάλλον και τον άνθρωπο, οδηγεί πλέον την αγορά σε νέα πρότυπα καινοτομίας. Επομένως, οι σύγχρονες βιομηχανίες καλούνται να επενδύσουν περισσότερο στην Έρευνα και Ανάπτυξη, σε πιο σύγχρονες μεθόδους παραγωγής και συσκευασίας, αλλά και στην ουσιαστική κατανόηση των μεταβαλλόμενων αναγκών», σημειώνει ο Θάνος Τζιρίτης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Isomat.
Αναφερόμενος στις επερχόμενες τάσεις, ο Βασίλης Βλαχογιάννης, Εμπορικός Διευθυντής της Vitex, επισημαίνει τη σημασία της προσαρμοστικότητας των προϊόντων στις κλιματολογικές συνθήκες. «Η αύξηση του πληθυσμού στις πόλεις θα δημιουργήσει ζήτηση σε λειτουργικά προϊόντα για πιο υγιεινούς εσωτερικούς χώρους, που θα μπορούν να αποδομούν ρύπους όπως η φωτοκαταλυτική τεχνολογία Vitex Fos, αλλά και εναντίων μελλοντικών πανδημιών όπως η τεχνολογία Vitex with Vairo», τονίζει και προσθέτει: «Οι ανακαινίσεις κτιρίων, σε συνδυασμό με αυξημένες επιδοτήσεις, θα δημιουργήσουν νέες ευκαιρίες στην αγορά».
Ο Νίκος Βλαχάκης, Γενικός Διευθυντής της Kraft Paints, συμφωνεί ότι η βιώσιμη δόμηση αναμένεται να γίνει κυρίαρχη τα επόμενα χρόνια. «Η προσαρμοστικότητα των προϊόντων στις εκάστοτε κλιματολογικές συνθήκες θα έχει βαρύνουσα σημασία τα επόμενα χρόνια», αναφέρει. Η Kraft Paints έχει ήδη αναπτύξει το πιστοποιημένο σύστημα εξωτερικής θερμομόνωσης Bioclima, ανταποκρινόμενη στις κλιματολογικές απαιτήσεις της Ελλάδας.
Στην ίδια κατεύθυνση, η Κατερίνα Χατζηνικόλα, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Vechro, τονίζει τη σημασία της καινοτομίας με στόχο τη βιωσιμότητα: «Το μέλλον της αγοράς χρώματος διαμορφώνεται από την αρμονική συνύπαρξη καινοτομίας, βιωσιμότητας και απόδοσης. Η επόμενη δεκαετία θα χαρακτηρίζεται από προϊόντα υψηλής τεχνολογίας που συμβάλλουν στην εξοικονόμηση ενέργειας, με έμφαση στις οικολογικές λύσεις και τις διεθνείς πιστοποιήσεις. Η βιωσιμότητα δεν αποτελεί πια επιλογή, αλλά απαίτηση».
Αναφορικά με τις A.I. τεχνολογίες, σύμφωνα με τον Νίκο Βλαχάκη, είναι πρόκληση η ψηφιοποίηση και η ενσωμάτωση νέων Α.Ι τεχνολογιών, οι οποίες θα βελτιστοποιήσουν την διαδικασία παραγωγής των προϊόντων, αλλά και το επίπεδο υποστήριξης συνεργατών και καταναλωτών. O Θάνος Τζιρίτης στο ίδιο μήκος κύματος τονίζει ότι «η Isomat αφουγκράζεται τις αλλαγές και μέσω των υπερσύγχρονων χημείων R&D που διαθέτει, αναπτύσσει συνεχώς καινοτόμα προϊόντα υψηλής ποιότητας, τα οποία φέρουν διεθνώς αναγνωρισμένα πιστοποιητικά». Το σίγουρo είναι πως «το χρώμα του μέλλοντος είναι το χρώμα της ευθύνης, της εξέλιξης και της δύναμης να διαμορφώνουμε έναν καλύτερο κόσμο», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η Κατερίνα Χατζηνικόλα.