ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΕΝΑΣΧΟΛΗΣΗ ΚΑΙ OMNI-CHANNEL ΑΓΟΡΕΣ ΘΕΛΟΥΝ ΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ

Τα αποτελέσματα της μοναδικής καταναλωτικής έρευνας, που διεξάγεται στην Ελλάδα για την αγορά του DIY & Home Improvement είναι αποκαλυπτικά για την εντυπωσιακά ανοδική τάση προσωπικής ενασχόλησης, που παρατηρείται γύρω από τις εργασίες βελτίωσης και ανακαίνισης της κατοικίας.

Την έρευνα διενήργησε η Focus Bari σε 800 άνδρες και γυναίκες (ηλικίας 18-65) από όλη την Ελλάδα και παρουσιάστηκε από την Ιδρύτρια της εταιρείας, Ξένια Κούρτογλου, κατά τη διάρκεια του 12ου Συνεδρίου DIY & Home Improvement.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, σχεδόν όλοι (92%) έκαναν τον τελευταίο χρόνο (19%) ή προγραμματίζουν να κάνουν μέσα στους επόμενους 12 μήνες (74%) τουλάχιστον μια εργασία βελτίωσης και ανακαίνισης της κατοικίας τους.

Οι απαντήσεις των συμμετεχόντων ανέδειξαν την επιθυμία των Ελλήνων να ανακαινίσουν, επισκευάσουν, ανανεώνουν και αναβαθμίσουν την κατοικία τους σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους. Έτσι, ακόμα και αν δε το κάνουν μόνοι τους (DIY), αλλά βάλουν κάποιον τεχνικό, ένα ποσοστό 44% απάντησε ότι το απασχολεί η επιλογή των υλικών και θέλει να επιλέγει μόνο του τα προϊόντα (ΒΙΥ), που θα χρησιμοποιήσει ο τεχνίτης.

Αναφορικά με τις ενέργειες, που προτίθενται  να κάνουν μέσα στο 2020, οι ερωτηθέντες προέταξαν τις επισκευές (44%), την αγορά εξοπλισμού DIY & Home Improvement (37%), τις διακοσμητικές επεμβάσεις (31%), την ανακαίνιση (28%) και την ενεργειακή θωράκιση (13%). Για τις εργασίες, που έκαναν τους τελευταίους 12 μήνες, το 76% απάντησε ότι έκανε τουλάχιστον μια εργασία με βοήθεια τεχνικού και το 81% τουλάχιστον μια εργασία μόνο του (BIY/DIY).

Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι σε μια κλίμακα αυτοτοποθέτησης των συμμετεχόντων από 1-10 (όπου 10 = έχω τις γνώσεις/θέλω να μαθαίνω, ασχολούμαι εγώ και 1 = «απευθύνομαι κατευθείαν σε κάποιον ειδικό), μόνο σε 3 εργασίες (δομικές ανακαινίσεις – επισκευές σε υδραυλικά/ηλεκτρολογικά – εξοικονόμηση ενέργειας/ΑΠΕ), ο μέσος όρος των απαντήσεων ήταν κάτω του 5.

Ακόμη, για τον τρόπο αγορών ειδών DIY & Home Improvement to 45% προτιμάει τα φυσικά καταστήματα, το 8% online και το 48% και τα δύο εξίσου. Επίσης, το 50% απάντησε ότι πρωταρχική σημασία για την επιλογή ενός προϊόντος έχει να του αρέσει και δευτερευόντως η τιμή του.

Στις αναδυόμενες τάσεις για το DIY/BIY, το smarthome δείχνει να γίνεται σιγά-σιγά αναγκαιότητα, ενώ εντυπωσιακή «άνθιση» γνωρίζει ο αστικός κήπος με όλα του τα παρελκόμενα (από εργαλεία και πότισμα μέχρι σπόρους, φυτά, λιπάσματα και BBQ).

 




ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ