11ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ DIY & HOME IMPROVEMENT: ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΕ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΚΑΙ ΑΝΕΒΑΣΕ ΨΗΛΟΤΕΡΑ ΤΟΝ ΠΗΧΗ

Ως η πιο επιτυχημένη έως τώρα διοργάνωση χαρακτηρίστηκε από τους συμμετέχοντες το 11ο Συνέδριο DIY & Home Improvement, που πραγματοποιήθηκε στις 5 Δεκεμβρίου στο επιχειρηματικό κέντρο Maroussi Plaza Centre.
Η απόλυτη συνάντηση του κλάδου κατέγραψε νέο ρεκόρ συμμετοχών, 220 εκπροσώπων από 82 ελληνικές, κυπριακές και διεθνείς επιχειρήσεις της αγοράς των εργαλείων, των χρωμάτων και των δομικών υλικών. Φέτος, το 48% του κοινού αντιστοιχούσε σε καταστήματα λιανικής (μικρού, μεσαίου και μεγάλου μεγέθους), μια τεράστια αύξηση σε σύγκριση με την περσινή διοργάνωση ενώ εξίσου σημαντική ήταν και η παρουσία μεγάλων και σημαντικών εταιρειών, που δραστηριοποιούνται στην αγορά της ανακαίνισης και της βελτίωσης της κατοικίας.
Το σύνθημα του φετινού Συνεδρίου ήταν σύνθημα ήταν «Η αγορά αλλάζει όρια» και καταπιάστηκε με τις εξής θεματικές ενότητες:

  • Η εικόνα της αγοράς: Όλα τα τελευταία οικονομικά στοιχεία
  • Συνεργασία λιανέμπορων – προμηθευτών: Αντιμετωπίζοντας μαζί τις προκλήσεις
  • Home improvement: Ανεβαίνει συμπαρασύροντας και το DIY
  • Retail Αnalytics: Το μέλλον του εμπορίου
  • Millennials – Generations Y, Z – Baby boomers – Silent: Οι νέες  «γενιές» καταναλωτών και η «ιδανική εμπειρία πελάτη»
  • DIY Startup Arena: Καινοτόμες ιδέες αναζητούν αξιοποίηση

Σημαντικοί ομιλητές από την Ελλάδα, την Γάλλια , την Αγγλία, το Βέλγιο και το Λουξεμβούργο μοιράστηκαν με το κοινό εξαιρετικές παρουσιάσεις για τις ψηφιακές πλατφόρμες ως νέα επιχειρηματικά μοντέλα, τις οικονομικές προβλέψεις, τον τρόπο έναρξης της ψηφιακής μεταμόρφωσης μιας εταιρείας, νέους τρόπους συνεργασίας ανάμεσα σε προμηθευτές και καταστήματα καθώς και τη γενικότερη πορεία του Home Improvement σε όλο τον κόσμο.

Το 11ο Συνέδριο DIY & Home Improvement, παρουσίασε η δημοσιογράφος του ΣΚΑΪ, Βίκυ Παύλου και ξεκίνησε με το καλωσόρισμα του «οικοδεσπότη» και Γενικού Διευθυντή, των εκδόσεων «Καρυδάκης», Προκόπη Καρυδάκη, ο οποίος έκανε ιδιαίτερη αναφορά στη συμπλήρωση 40 χρόνων από την εμφάνιση του τίτλου «μαστορέματα» στην Ελλάδα.  Ήταν  1978 όταν ο Στέφανος Καρυδάκης, εκδοτικός «πατριάρχης» του DIY στην Ελλάδα, έκδωσε το πρώτο 15ήμερο τεύχος «μαστορέματα», με πρώτη κυκλοφορία 140.000 φύλλα. «Μια έκδοση, που αποτέλεσε μεγάλη προίκα και ήταν και η βάση για τη σημερινή μηνιαία έκδοση», όπως τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Καρυδάκης.

 

Ο Γενικός Διευθυντής των εκδόσεων «Καρυδάκης», Προκόπης Καρυδάκης.

H ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ

Η πρώτη ενότητα του Συνεδρίου ήταν αφιερωμένη στην εικόνα της αγοράς σήμερα στην Ελλάδα και το εξωτερικό και την επιρροή των νεότερων γενεών στο εμπόριο. Στην ουσία που κρύβεται πίσω από τους οικονομικούς δείκτες, αλλά και σε όλα τα τελευταία στοιχεία της ελληνικής οικονομίας, αναφέρθηκε ο δημοσιογράφος και Γενικός Διευθυντής Ειδήσεων και Ενημέρωσης Ομίλου ΣΚΑΪ, Νίκος Φιλιππίδης.

Ο δημοσιογράφος και Γενικός Διευθυντής Ειδήσεων και Ενημέρωσης του Ομίλου ΣΚΑΪ, Νίκος Φιλιππίδης.

Στη συνέχεια, η Πρόεδρος & Διευθύνουσα Σύμβουλος της εταιρείας Focus Bari, Ξένια Κούρτογλου, παρουσίασε τα αποτελέσματα μίας ανατρεπτικής έρευνας με τον τίτλο «One size does not fit all: πώς χτίζουμε την εμπειρία στο σύγχρονο, πολυδιάστατο κοινό;». Η έρευνα ανέδειξε τις «γενιές» των καταναλωτών και το «ψυχογράφημά» τους, δίνοντας ουσιαστικές κατευθύνσεις για το τι συγκινεί την κάθε γενιά προς την «ιδανική εμπειρία πελάτη».

Η Πρόεδρος & Διευθύνουσα Σύμβουλος της εταιρείας Focus Bari, Ξένια Κούρτογλου.

Η ΝΕΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Η δεύτερη ενότητα εμβάθυνε και ανέλυσε ζητήματα που αφορούν τη συνεργασία λιανεμπόρων – προμηθευτών. Τις  αιτίες της δυναμικής μετακίνησης του καταναλωτικού κοινού από το DIY στο DIFM, καθώς και τη δομή των εμπορικών καναλιών που θα πρέπει να στηθούν στην αγορά ώστε να είναι ικανή να εκμεταλλευτεί στο έπακρο αυτή την τάση, παρουσίασε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Insight Retail Grouρ, Steve Collinge.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Insight Retail Grouρ, Steve Collinge.

Μια πραγματικά διαφωτιστική και ουσιαστική συζήτηση για τις προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν προμηθευτές και καταστήματα έλαβε χώρα στο φετινό πάνελ της διοργάνωσης, το οποίο συντόνιζε ο Γενικός Διευθυντής των εκδόσεων «Στέφανος Καρυδάκης», Προκόπης Καρυδάκης.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Vitex, Αρμόδιος Γιαννίδης, ο Διευθυντής Marketing & Customer Management της Dixons South East Europe – Κωτσόβολος, Κώστας Σταματάκης και ο Διευθυντής Αγορών της Praktiker Hellas, Δημήτρης Μάγκος, αναφέρθηκαν στη διεύρυνση του online ανταγωνισμού, στην αλλαγή των συνηθειών των καταναλωτών, στις νέες ευκαιρίες μέσω Τουρισμού και Airbnb, στην ψηφιοποίηση και στην καινοτομία.

Το πάνελ του Συνεδρίου: Ο Διευθυντής Marketing & Customer Management της Dixons South East Europe – Κωτσόβολος, Κώστας Σταματάκης, o Διευθύνων Σύμβουλος της Vitex, Αρμόδιος Γιαννίδης και ο Διευθυντής Αγορών της Praktiker Hellas, Δημήτρης Μάγκος (από αριστερά προς τα δεξιά).

Καθοριστικής σημασίας για τη συζήτηση υπήρξαν και οι παρεμβάσεις του Παντελή Παπαδόπουλου, Προέδρου της εταιρείας «Παντελής Παπαδόπουλος», της Έλλης Δρακοπούλου, Business Development Manager της Vector Brands και του Μανώλη Σχετάκη, ιδιοκτήτη της «Σχετάκης». Κοινή ήταν η διαπίστωση πως εμπορικά καταστήματα και αλυσίδες οφείλουν  να συνεργαστούν στενά με τους προμηθευτές, να μοιραστούν την γνώση και την εμπειρία και να εστιάσουν σε ξεκάθαρους και κοινούς στόχους για να καλύψουν τις τωρινές αλλά και τις μελλοντικές ανάγκες των καταναλωτών.

ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ

H τρίτη ενότητα καταπιάστηκε με τα τεχνολογικά βήματα που έχουν γίνει και αυτά που θα γίνουν στο άμεσο μέλλον στον κλάδο.  Στην αξιοποίηση των business analytics στο πολύπλοκο επιχειρηματικό περιβάλλον του λιανεμπορίου στη μετατροπή των δεδομένων (πωλήσεων και operations) στην υποστήριξη των αποφάσεων, στην αναδιοργάνωση των διαδικασιών και στην αναβάθμιση της εμπειρίας των πελατών, αναφέρθηκε ο  Καθηγητής και Διευθυντής Εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γιώργος Δουκίδης.

Ο Καθηγητής και Διευθυντής Εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γιώργος Δουκίδης.

Η φετινή DIY Startup Arena εστίασε, για ακόμη μια χρονιά, στις πιο καινοτόμες νέες επιχειρήσεις για το σπίτι και τον κήπο, οι οποίες ήδη μεταμορφώνουν την αγορά. Υπό τον συντονισμό της Αγγελικής Καραγιαννάκη, Λέκτορα του τμήματος Πληροφορικής του Οικονομικού Πανεπιστήμιου Αθηνών, έξι φιλόδοξα και ενδιαφέροντα επιχειρηματικά projects (Shop mind – Price Frontier – A suppliers – Cargops – Top Level Innovation – Recytrust) είχαν από τρία λεπτά στη διάθεσή τους για να παρουσιάσουν καινοτόμες υπηρεσίες και προϊόντα που θα εξελίξουν τον κλάδο και τις επιχειρήσεις τα επόμενα χρόνια.

Η Λέκτορας του τμήματος Πληροφορικής του Οικονομικού Πανεπιστήμιου Αθηνών, Αγγελική Καραγιαννάκη.

O Κωνσταντίνος Σκιάνης, Διευθυντής Digital Marketing της Mediacube μοιράστηκε με τους συνέδρους τη «συνταγή» για τη δημιουργία ενός επιτυχημένου YouTube καναλιού.

Ο Διευθυντής Digital Marketing της Mediacube, Κωνσταντίνος Σκιάνης.

Ακόμη, ο Βέλγος Biren van Herck, ιδιοφυΐα στα Retail Analytics και Διευθυντής Έρευνας & Ανάπτυξης της  Pro-Alliance, ανέλυσε με τον δικό του, γλαφυρό τρόπο, πώς εξάγεται ουσιαστική αξία από τα “Big Data” και “Data Analytics”.

O Διευθυντής Έρευνας & Ανάπτυξης της Pro-Alliance, Biren van Herck.

Μια παρουσία που προκάλεσε το έντονο ενδιαφέρον  των συνέδρων, ήταν αυτή της Amazon. Ο Vendor Success Senior Manager της Amazon, Ανδρέας Αποστολίδης ανέλυσε τα προηγμένα εργαλεία και τις πρωτοπόρες τεχνολογίες της εταιρείας, οι οποίες χρησιμοποιούνται για την εμπλοκή πελατών, για τη δημιουργία καλύτερων επιχειρηματικών διαδικασιών και για την ανάπτυξη νέων προϊόντων. Τον τρόπο, δηλαδή, με τον οποίο θα πρέπει να λειτουργούν οι εταιρείες DIY & Home Improvement στο μέλλον.

Ο Vendor Success Senior Manager της Amazon, Ανδρέας Αποστολίδης.

BUSINESS MOTIVATION

Η τέταρτη ενότητα «πάντρεψε» δύο αντικρουόμενα φαινομενικά χόμπι -τον αθλητισμό και την οινογνωσία- και μέσω αυτών παρείχε παρακίνηση και έμπνευση για προσωπική και επαγγελματική ανάλυση.
O Διευθυντής Πωλήσεων της Vitex, Βασίλης Βλαχογιάννης, αναφέρθηκε στο πώς μπορεί ένα στέλεχος που βρίσκεται κάτω από την καθημερινή πίεση της δουλειάς του, της οικογένειας του και των κοινωνικών του υποχρεώσεων να πετύχει τους στόχους του, χρησιμοποιώντας τις αξίες του τρεξίματος.

O Διευθυντής Πωλήσεων της Vitex, Βασίλης Βλαχογιάννης.

Ακόμη, ο πρώην αντιπρόεδρος της Adeo Group και πρόεδρος της Aksiess, Jean Marc Hupe,  αξιοποιώντας τον μεγάλο όγκο πληροφοριών με τον οποίο εφοδιάστηκε από τη θητεία του σε ανώτατες διοικητικές θέσεις και έχοντας ζήσει από μέσα την ελληνική πραγματικότητα, μοιράστηκε με τους συνέδρους τις προτάσεις του προκειμένου οι επιχειρήσεις να παραμείνουν καινοτόμες, σωστά προσηλωμένες στις ανάγκες του καταναλωτή και βιώσιμες σε έναν γρήγορα εξελισσόμενο κόσμο.

O πρόεδρος της Aksiess, Jean Marc Hupe.

Τέλος, ο inspirational speaker της διοργάνωσης και Ιδιοκτήτης του Οινικού Εκπαιδευτικού Οργανισμού WSPC, Κωνσταντίνος Λαζαράκης,  κατέθεσε τη δική του out of the box πρόταση για παραγωγικότητα, συνεργασία και δημιουργία κινήτρων στην εργασία.

O inspirational speaker της διοργάνωσης και Ιδιοκτήτης του Οινικού Εκπαιδευτικού Οργανισμού WSPC, Κωνσταντίνος Λαζαράκης.

DIY ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ & ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΥΝΟΛΙΚΗΣ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ

Για ακόμα μια χρονιά, το Συνέδριο ολοκληρώθηκε με τον ιδανικότερο τρόπο για να κλείσει μια συνάντηση, που στηρίζεται στο πρωτοποριακό και το αύριο: με τη βράβευση των καλύτερων «DIY Προϊόντων της Χρονιάς», τα οποία ανέδειξαν οι αναγνώστες του περιοδικού και οι επισκέπτες του mastoremata.gr, μέσα από ψηφοφορία τους τελευταίους 4 μήνες.

•          Στην κατηγορία «Ηλεκτρικά εργαλεία» κυριάρχησε το κρουστικό δραπανοκατσάβιδο Black&Decker BDCHD12S1-XJ.

•          Στα «Εργαλεία και Μηχανήματα Κήπου» «Προϊόν της χρονιάς» αναδείχτηκε το πλυστικό μηχάνημα Husqvarna PW 460.

•          Στην κατηγορία «Χρώματα-Βερνίκια» νικήτρια ήταν η Vitex με το πλαστικό χρώμα με τεχνολογία προστασίας επιφανειών Teflon.

•          Στα «Δομικά Υλικά» ξεχώρισε το χαλαζιακό αστάρι Superbond Primer της Vitex.

•          Πρωταθλητής στην «Εξοικονόμηση Ενέργειας» αναδείχθηκε το υβριδικό επαλειφόμενο στεγανοποιητικό ταρατσών Isoflex Hybrid της Isomat

•          Στην «Καινοτομία» επικράτησε το βερνίκι εμποτισμού Vivexyl Filter 7 της Vivechrom.

Στη φετινή διοργάνωση το βραβείο Συνολικής Προσφοράς απονεμήθηκε στην Πρόεδρο & Διευθύνουσα Σύμβουλο της Vechro, Κατερίνα Χατζηνικόλα – Δήμα και στον Αντιπρόεδρο & Εμπορικό Διευθυντή της εταιρείας, Παναγιώτη Χατζηνικόλα για την πολυετή προσφορά της οικογένειας Χατζηνικόλα στην αγορά του DIY & Home Improvement.

H Πρόεδρος & Διευθύνουσα Σύμβουλος της Vechro, Κατερίνα Χατζηνικόλα – Δήμα και o Αντιπρόεδρος & Εμπορικός Διευθυντής της εταιρείας, Παναγιώτης Χατζηνικόλας.

 

Κατεβάστε εδώ τις παρουσιάσεις του 11ου Συνεδρίου DIY και Home Improvement.

Δείτε εδώ το πλήρες φωτογραφικό υλικό του 11ου Συνεδρίου DIY και Home Improvement.

Πείτε μας εδώ τη γνώμη σας για 11ο Συνέδριο DIY & Home Improvement.




ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ