Αποδεικνύοντας πως η Παραδοσιακή Αγορά μπορεί να συνδυαστεί με την καινοτομία, ολοκληρώθηκε το 2ο Συνέδριο Καταστημάτων Εργαλείων & Οικοδομικών Υλικών, που διοργανώθηκε από την Karydakis Media, τη Δευτέρα 28 Απριλίου στην Τεχνόπολη.
Σε ένα δυναμικό περιβάλλον ανταλλαγής γνώσεων και εμπειριών, αποτυπώθηκε ξεκάθαρα η δίψα της αγοράς για ενημέρωση και εκσυγχρονισμό. Η εκδήλωση συγκέντρωσε επαγγελματίες και επιχειρήσεις από όλο το φάσμα μιας πολυδιάστατης αγοράς: σιδηροχρωματοπωλεία & είδη κιγκαλερίας – εργαλεία – μηχανήματα κήπου – χρώματα – δομικά υλικά – φυτώρια – γεωπονικά και αγροτικά προϊόντα – εξοπλισμού βελτίωσης και διαμόρφωσης κατοικίας και κήπου. Το «παρών» έδωσαν καταστήματα από όλη την Ελλάδα: από τις Σέρρες μέχρι τα Χανιά και από τη Ζάκυνθο μέχρι τη Λέρο.
Μεγάλος Χορηγός της εκδήλωσης ήταν η εταιρεία Dionisatos Group of Companies και Χορηγοί οι εταιρείες Fischer, Isomat, Kärcher, Makita, Unimac, Vernilac, Vivechrom, GTC Λευκαδίτης Α.Ε. και Φουρναράκης Α.Ε.
Αξίζει να σημειωθεί ότι παράλληλα με το Συνέδριο, σε ξεχωριστή αίθουσα, λειτούργησε έκθεση εργαλείων και οικοδομικών υλικών με περίπτερα προμηθευτριών εταιρειών. Με αυτόν τον τρόπο, δόθηκε μια μοναδική ευκαιρία συνάντησης και ανταλλαγής απόψεων, καθώς και αναζήτησης νέων συνεργασιών και ενημέρωσης των εμπόρων για ό,τι πιο καινοτόμο κυκλοφορεί στην αγορά.
Σύγχρονο κατάστημα: Νέες προκλήσεις και ευκαιρίες» ήταν ο τίτλος του Συνεδρίου. Για αυτό και η θεματολογία του Συνεδρίου εστίασε στις κύριες τάσεις και προκλήσεις που θα διαμορφώσουν το μέλλον της παραδοσιακής αγοράς. Στο επίκεντρο των παρουσιάσεων βρέθηκαν οι τεχνολογικές εξελίξεις, οι εξελισσόμενες καταναλωτικές συνήθειες και οι προκλήσεις που προκύπτουν για τα καταστήματα:
- Πώς κινείται η αγορά και ποια τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία;
- Ποιος θα είναι ο καταναλωτής του μέλλοντος και πώς θα αντιμετωπιστεί;
- Αυθημερόν παράδοση: Φιλόδοξο όνειρο ή εφικτή πραγματικότητα;
- Πώς το ERP θα φέρει κέρδη;
- Πώς να κάνετε το κατάστημα social media-friendly;
- Πώς η επόμενη γενιά μπορεί να αλλάξει το μέλλον της αγοράς;
Το Συνέδριο «άνοιξε» o Διευθυντής της Karydakis Media, Προκόπης Καρυδάκης. Αφού καλωσόρισε τους συμμετέχοντες αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα της διοργάνωσης και στο ρόλο που επιτελεί η Παραδοσιακή Αγορά στην ανάπτυξη του κλάδου.
Για τα νέα χρηματοδοτικά εργαλεία και την αλλαγή σκηνικού, η οποία συντελείται στην αγορά κατοικίας και ανακαινίσεων μίλησε ο Δημοσιογράφος & Οικονομικός Αναλυτής, Χρήστος Κώνστας: «Στην αγορά διατίθενται χαμηλότοκα δάνεια και επιδοτήσεις πολλών δισεκατομμυρίων, τα οποία εξελίσσονται σε σημαντική επιχειρηματική ευκαιρία για τα καταστήματα εργαλείων και οικοδομικών υλικών. Είναι η πρώτη φορά που στην ελληνική οικονομία διατίθενται τόσοι πολλοί πόροι με χαμηλό κόστος και ευνοϊκούς όρους αποπληρωμής».
Το τι σημαίνει εμπειρία πελάτη και γιατί αυτή είναι το «κλειδί» της επιτυχίας των καταστημάτων, αποκάλυψε η Ιδρύτρια της Focus Bari, Ξένια Κούρτογλου. «Η εμπειρία του πελάτη είναι το συναίσθημα με το οποίο φεύγει ο πελάτης μετά από οποιαδήποτε επαφή με το κατάστημα και θα πρέπει να γίνει κεντρική αποστολή. Πάντα πρέπει να εστιάζουμε στο τι προσφέρουμε και όχι τι θα πάρουμε», επισήμανε η κα. Κούρτογλου.
Το πώς μπορεί να γίνει πράξη η express παράδοση στην παραδοσιακή αγορά, ανέλυσε ο Γιώργος Λαζαρίδης, Senior Commercial Manager στην efood Quick Commerce: «Η παρουσία των καταστημάτων σας -και μάλιστα χωρίς επενδυτικά ή συνδρομητικά κόστη- στην πλατφόρμα σημαίνει μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα, άμεση είσοδο στην ακμάζουσα αγορά της express παράδοσης και συμμετοχή σε ένα οικοσύστημα που επενδύει στην ανάπτυξή σας, προσφέροντας μια αγοραστική εμπειρία που αναδεικνύει ολόκληρο τον κατάλογο των προϊόντων που προσφέρετε».
Η πρώτη παρουσίαση του δεύτερου μέρους του Συνεδρίου ήταν αφιερωμένη στο ERP και στο πως τα δεδομένα που περνιούνται σε αυτό μπορούν να αποτυπωθούν σε κέρδος για το κατάστημα. Σύμφωνα με τη Σοφία Καπετανάκη, Managing Director της Digital Support: «Ψηφιακός μετασχηματισμός δεν σημαίνει απλά αλλαγή συστήματος, σημαίνει αλλαγή νοοτροπίας. Το ERP είναι η επένδυση που μετατρέπει το απόθεμα σε ρευστότητα και την πληροφορία σε κέρδος».
Το social media marketing είναι μια από τις πιο ευέλικτες και οικονομικά αποδοτικές στρατηγικές που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι μικρές επιχειρήσεις για να προσεγγίσουν το κοινό στο οποίο απευθύνονται και να ενισχύσουν τις πωλήσεις τους. «Ακόμα κι ένα συνοικιακό κατάστημα μπορεί να προσελκύσει πελάτες μέσα από τα social media – και υπάρχουν παραδείγματα τόσο από Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό. Και μάλιστα είναι από τους πιο οικονομικούς τρόπους προβολής», τόνισε η Αφροδίτη Πρέβεζα, Social Media Expert, στην Karydakis Media.
Η Μαρίκα Λάμπρου, μία από τις γνωστότερες συμβούλους επιχειρήσεων στην Ελλάδα, ανέδειξε τα βήματα που πρέπει να γίνουν προκειμένου η γενιά διάδοχων να αλλάξει το ανταγωνιστικό τοπίο στα καταστήματα. «Το μπόλιασμα των μικρομεσαίων οικογενειακών επιχειρήσεων με την οργάνωση και τους κανόνες της σύγχρονης επιχειρηματικότητας μπορεί να εξασφαλίσει μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα και επιτυχία!», αποκάλυψε η κα. Λάμπρου.
Το 2ο Συνέδριο Καταστημάτων Εργαλείων & Οικοδομικών Υλικών ολοκληρώθηκε με την απονομή των Βραβείων Συνολικής Προσφοράς για την πολυετή προφορά στο εμπόριο χρωμάτων και εργαλείων. Ο Δημήτριος Στρίγκος, ιδιοκτήτης της εταιρείας Στρίγκος Αθανάσιος και Σταύρος & ΣΙΑ ΙΚΕ και η οικογένεια Κοσμάoγλου, τιμήθηκαν, από την Karydakis Media για την πολυετή προσφορά τους στο εμπόριο χρωμάτων και εργαλείων.