LEROY MERLIN: ΝΕΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑΓΗ ΗΓΕΣΙΑΣ ΣΕ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΚΥΠΡΟ

Πολλές ενδιαφέρουσες ειδήσεις έβγαλε η εκδήλωση, που διοργάνωσε στις 27 Σεπτεμβρίου η Leroy Merlin με αφορμή τα 15 χρόνια λειτουργίας της στην Ελλάδα. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοινώθηκε, η εταιρεία προχωρά σε επένδυση 700.000€ για τη δημιουργία δύο νέων κέντρων διανομής Dark Stores σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, που θα εξυπηρετούν τόσο τα φυσικά καταστήματα όσο και το e-shop. Το κέντρο διανομής της Αθήνας (7.600 τ.μ. στον Άγιο Ιωάννη Ρέντη), στο όποιο έλαβε χώρα και η εκδήλωση, θα είναι έτοιμο τον Δεκέμβριο και το αντίστοιχο της Θεσσαλονίκης στις αρχές του 2023, έχοντας και τα δύο ως απώτερο στόχο να εξυπηρετούν τις παραγγελίες των επαγγελματιών εντός 4ωρου και των ιδιωτών εντός 24ωρου.

Παράλληλα, η εταιρεία θα προχωρήσει στη δημιουργία marketplace προκειμένου να αποκτήσει πρόσβαση και σε άλλες κατηγορίες προϊόντων για το σπίτι όπως ηλεκτρικές συσκευές, πισίνες κ.α. Το marketplace στην Ελλάδα αναμένεται να είναι έτοιμο στα τέλη του 2023 με αρχές του 2024 και στόχος είναι να διαθέτει πάνω από 100.000 κωδικούς προϊόντων, έναντι των 45.000 κωδικών που διαθέτει σήμερα η Leroy Merlin. Επίσης, μέσω αυτού θα είναι διαθέσιμα προϊόντα από marketplaces άλλων έξι ευρωπαϊκών χωρών, όπου δραστηριοποιείται η εταιρεία, ενώ και τα ελληνικά προϊόντα θα διατίθενται σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.

Μιλώντας για την επόμενη μέρα της Leroy Merlin, ο γενικός διευθυντής της εταιρείας σε Ελλάδα και Κύπρο, Olivier Arduin, δήλωσε ότι η φιλοδοξία της εταιρείας είναι να μετατραπεί από κατάστημα λιανικής, σε ηγέτη της Physical και Digital πλατφόρμας του Home Improvement. Αποδεικνύοντας αυτή τη στρατηγική δέσμευση, ο Olivier Arduin επισήμανε ως άξονες του πλάνου ανάπτυξης: τα δύο νέα Dark Stores που θα λειτουργήσουν στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, την περαιτέρω ανάπτυξη μέσω φυσικών καταστημάτων σε περιοχές όπου δεν είχε παρουσία η Leroy Merlin ως σήμερα, την ανάπτυξη νέων concept καταστημάτων (π.χ. αποκλειστικά για είδη κήπου), το σχεδιασμό νέου logistics center 35.000 τετραγωνικών, την προετοιμασία για το λανσάρισμα marketplace, καθώς και πολλές υπηρεσίες, στο πλαίσιο της στρατηγικής του ψηφιακού μετασχηματισμού της εταιρείας για την ενδυνάμωση των απομακρυσμένων πωλήσεων, την παροχή ολοκληρωμένων προσωποποιημένων λύσεων μερικής ή ολικής ανακαίνισης και πάνω από όλα για τη βελτίωση της πολυκαναλικής εμπειρίας πελάτη.

Παίρνοντας τον λόγο, ο Πρόεδρος της Leroy Merlin Greece & Cyprus, Leroy Merlin Poland, Bricoman Poland & Leroy Merlin Ukraine, Philippe Roger, ανακοίνωσε την αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της Leroy Merlin Ελλάδας και Κύπρου: «Συνεχίζουμε να παραμένουμε στην Ελλάδα επενδύοντας στον ψηφιακό μας μετασχηματισμό, και παραδίδουμε τη σκυτάλη για τη νέα αυτή εποχή στην Agathe Monpays, που θα αναλάβει να συνεχίσει το επιτυχημένο έργο του απερχόμενου Managing Director, Olivier Arduin. Της εύχομαι καλή αρχή στα νέα της καθήκοντα, ενώ αποχαιρετώ τον Olivier Arduin με ένα μεγάλο ευχαριστώ για τη συνεισφορά του στην εταιρεία όλα αυτά τα χρόνια».

Η Agathe Monpays, με τη σειρά της σχολίασε: «Είμαι πολύ χαρούμενη που η άφιξή μου στη Leroy Merlin Ελλάδας, συνέπεσε με τον εορτασμό της εταιρείας για τα 15 χρόνια λειτουργίας στην Ελλάδα και μπορώ να είμαι μέρος αυτής της γιορτής και αυτής της εκδήλωσης».

Οι δεσμεύσεις και η Κοινωνική Ευθύνη

Σημαντική είναι επίσης και η κοινωνική συνεισφορά της εταιρείας όλα αυτά τα χρόνια, με επιτομή το Πρόγραμμα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης #giakalo. Με βάση τις δεσμεύσεις της και την έμπρακτη στήριξή της μέσα από το πρόγραμμα αυτό, η Leroy Merlin έχει πραγματοποιήσει 185 δράσεις #giakalo το τα τελευταία 2 χρόνια.

Ακολουθώντας τη στρατηγική του Ομίλου Adeo για μία πιο θετική/βιώσιμη κατοικία, και προσαρμόζοντάς τη σε τοπικό επίπεδο, η Leroy Merlin έχει δεσμευτεί σε δράσεις πάνω σε βασικούς πυλώνες όπως: τη μείωση του αποτυπώματος CO2, συμβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο ενεργά στην παγκόσμια ουδετερότητα, τη διαχείριση αποβλήτων, την ασφάλεια, την παραγωγή & τη διάθεση βιώσιμων/θετικών προϊόντων, την επιμόρφωση πάνω στις ιδιοκατασκευές (DIY) και στην επανάχρηση προϊόντων ενισχύοντας την κυκλική οικονομία, ενώ μεγάλη έμφαση δίνει στην υποστήριξη των τοπικών κοινοτήτων όπου δραστηριοποιείται.

Σε τοπικό επίπεδο, η Marketing Director της εταιρείας σε Ελλάδα και Κύπρο, Ειρήνη Χαλκιαδάκη σημειώνει ότι: «Η εταιρεία έχει προχωρήσει σε ενέργειες για τη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος, όπως η μεταφορά εμπορευμάτων και η επαγγελματική μετακίνηση με λύσεις πιο φιλικές προς το περιβάλλον, η διαχείριση αποβλήτων μέσω της συλλογής και ανακύκλωσης αυτών και η μετατροπή της λειτουργίας των καταστημάτων σε paper free. Έχει, επίσης, προγραμματιστεί να σβήνουν τα φώτα σε όλα τα καταστήματα στην Ελλάδα κατά τις νυχτερινές ώρες για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας ενώ από το 2023 θα τοποθετηθούν σταδιακά φωτοβολταϊκά panels σε αρκετά καταστήματα, ξεκινώντας από το κατάστημα της Λάρισας. Συγχρόνως, σαν εταιρία ενθαρρύνουμε τους πελάτες να μειώσουν το δικό τους περιβαλλοντικό αποτύπωμα δημιουργώντας χώρους ανακύκλωσης και προσφέροντας δωρεάν φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων σε όλα τα καταστήματα, ενώ προβλέπεται να λανσάρουμε μέσα στο 2022 μία σειρά από βιώσιμα προϊόντα για τη βελτίωση της κατοικίας. Φυσικά, από το έργο μας δε θα μπορούσε να λείπει η συνεισφορά στην τοπική κοινωνία που δραστηριοποιούμαστε και την οποία συνεχώς υποστηρίζουμε με ανακαινίσεις δημόσιων δομών, την υποστήριξη κοινωφελών οργανισμών και την έμπρακτη υποστήριξη σε δήμους μετά από φυσικές καταστροφές».

Προτεραιότητα ο άνθρωπος

Στη Leroy Merlin στόχος για τα επόμενα χρόνια είναι να συνεχίζει να επενδύει στο ανθρωποκεντρικό μοντέλο που εφαρμόζει για τους εργαζόμενούς της, προσπαθώντας να το αποδεικνύει μέσα από συνεχή εκπαίδευση, σεμινάρια, έμφαση στην ασφάλειά του και ίσες ευκαιρίες εξέλιξης για όλους. Όπως σημείωσε η Άννα Παζούλη, HR Director της εταιρείας σε Ελλάδα και Κύπρο «Σήμερα τόσο το 47% των διοικητικών μας θέσεων σε καταστήματα και κεντρικά γραφεία όσο και το 40% των θέσεων top management καλύπτονται από γυναίκες, με στόχο να φτάσουμε το 50% το 2023!»

Παράλληλα, η εταιρεία υιοθετεί ένα υβριδικό μοντέλο εργασίας για τα κεντρικά γραφεία στο πλαίσιο μετάβασης σε ένα πιο σύγχρονο μοντέλο εξισορρόπησης της εργασίας και της προσωπικής ζωής ενώ εξακολουθεί να θέτει σε προτεραιότητα την έμπρακτη αναγνώριση της συμβολής κάθε ανθρώπου, προσπαθώντας να διατηρεί τις αμοιβές σε επίπεδα υψηλότερα από αυτά που επικρατούν στην αγορά του λιανεμπορίου ή ορίζονται από τη νομοθεσία ως κατώτατες αποδοχές, και πάντα σε συνδυασμό με παροχές που επιβραβεύουν τις επιδόσεις. «Για το 2022, η εταιρεία προχώρησε σε οριζόντιες αυξήσεις της τάξης του 2% για όλους τους 1.300 συναδέλφους και τις συνδύασε με συμπληρωματικές παροχές όπως δωρεάν κινητά τηλέφωνα με απεριόριστη επικοινωνία και χρήση data καθώς και κάρτες σίτισης» αναφέρει η Άννα Παζούλη.

Από το πρώτο κατάστημα που άνοιξε στην ελληνική αγορά (2007, εμπορικό πάρκο Αεροδρομίου), η Leroy Merlin μετρά συνολικά επενδύσεις 115 εκατ. ευρώ στη χώρα, ενώ από το 2012 έχει καταφέρει να αυξήσει τα οικονομικά της μεγέθη κατά 120%, υπολογίζοντας να φτάσει τα 191 εκατ. ευρώ σε τζίρο για το 2022 . Σήμερα, η εταιρεία διαθέτει 7 φυσικά καταστήματα στην Ελλάδα και 1 στην Κύπρο και απασχολεί 1.300 υπαλλήλους.

 




ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ