ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ, ΨΗΦΙΑΚΑ ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΜΕΡΑ ΤΟΥ 8ου ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ DIY

Μέσα σε κλίμα έκδηλου ενθουσιασμού, αλλά και πρωτόγνωρης συσπείρωσης, κύλησε η πρώτη μέρα του 8ου Παγκόσμιου Συνεδρίου DIY. Την πρώτη, μετά πανδημίας συνάντηση με φυσική παρουσία της αγοράς του DIY & Home Improvement, ύστερα από 2 χρόνια ψηφιακών συνεδρίων. Η μεγαλύτερη B2Β networking συνάντηση της παγκόσμιας βιομηχανίας των εργαλείων, των χρωμάτων, των δομικών υλικών και του εξοπλισμού ανανέωσης σπιτιού, ξεκίνησε σήμερα και αναμένεται να ολοκληρωθεί αύριο, στην Κοπεγχάγη.

Tο Hardware Store newsletter, ως το μόνο μέσο-χορηγός επικοινωνίας της διοργάνωσης από την Ελλάδα, βρίσκεται εκεί για να σας μεταφέρει όλα όσα γίνουν κατά τη διάρκεια του διήμερου event.

Πιο συγκεκριμένα, την Τετάρτη 8 Ιουνίου, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν καταστήματα (Βauhaus, Jem & Fix, Stark, XL-Byg, Silvan) στην Κοπεγχάγη και στις γύρω περιοχές. Κατά τη διάρκεια του store tour είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν πώς τα τοπικά καταστήματα προσαρμόζουν τη λειτουργία στις ανάγκες των πελατών τους, αποκoμίζοντας πολύτιμες γνώσεις για customer service πρακτικές.

Την Πέμπτη 9 Ιουνίου, πρώτη ημέρα της διοργάνωσης, οι 950 συμμετέχοντες από 350 επιχειρήσεις από όλο τον κόσμο είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν πολύ σημαντικές παρουσιάσεις γύρω από θέματα που απασχολούν τον κλάδο, καθώς και τις επικείμενες προκλήσεις που θα κληθεί να αντιμετωπίσει.

«ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ» ΤΑ ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ

Ο Michael Schneider (Managing Director, Bunnings Group) αναφέρθηκε στον αποσυντονισμό, που έχουν προκαλέσει στα ράφια των καταστημάτων τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα. Παράλληλα, επεσήμανε τη σημασία του φυσικού καταστήματος, ως πηγή ενημέρωσης των καταναλωτών.

Στο ίδιο πλαίσιο κινήθηκαν και οι ομιλίες των Ken Hughes (Consumer and Shopper Behaviouralist & Costumer Experience Strategist) και Rik Vera (Lecturer at Business Schools & Trusted Advisor and Coach of Large Organisations), οι οποίοι στάθηκαν στο γεγονός ότι η φροντίδα του σπιτιού εξελίχθηκε σε μεγάλο trend κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Κάτι που άλλαξε τη στάσης του κοινού απέναντι στα φυσικά καταστήματα Home & Garden Care, αφού οι εξ αποστάσεως αγορές δεν μπορούν να αντικαταστήσουν επαρκώς τη φυσική παρουσία στο κατάστημα. Η αμεσότητα, η δυνατότητα άμεσης επαφής με τα προϊόντα και η προσωποποιημένη εξυπηρέτηση είναι οι παράγοντες που παρακινούν τους καταναλωτές να καταφύγουν στο φυσικό κατάστημα.

ΨΗΦΙΑΚΑ «ΟΠΛΑ» ΠΩΛΗΣΕΩΝ

Η δεύτερη ενότητα της πρώτης ημέρας του 8ου Παγκοσμίου Συνεδρίου DIY ήταν αφιερωμένη στα marketplaces και στα ψηφιακά οικοσυστήματα πωλήσεων. Ο Nils Zündorf (Executive Director, factor-a, Germany) μίλησε για την ανάγκη ξεκινήσει μια προσπάθεια με απώτερο στόχο να δημιουργηθεί μια πανευρωπαϊκή ψηφιακή πλατφόρμα, στα πρότυπα της Amazon.
Ο Tobias Pohl (Industry Manager Retail Multichannel,Google) αναφέρθηκε στο πώς η τεχνητή νοημοσύνη (AI) μπορεί να βοηθήσει το λιανεμπόριο, αξιοποιώντας τα πραγματικά δεδομένα πωλήσεων, που συνδέονται με τα δεδομένα πελατών.

Τέλος, η Veronica Civiero (Global Solutions Manager, Meta) και η Victoria Neuhofer (E-Commerce Specialist, Project and Sales Director, Neuhofer Holz) στάθηκαν στην αυξημένη επίδραση των Social Media κατά μήκος του αγοραστικού ταξιδιού.

OPEN INNOVATION

Το τελευταίο διάστημα ολοένα και αυξανόμενη προσοχή αφιερώνεται στην έννοια της Ανοιχτής Καινοτομίας. Στην τρίτη και τελευταία ενότητα της πρώτης μέρας του 8ου Παγκοσμίου Συνεδρίου DIY οι ομιλητές εξήραν τη σημασία ανάπτυξης συνεργατικής κουλτούρας μεταξύ των επιχειρήσεων του κλάδου.

Ο Ken Hughes (Consumer and Shopper Behaviouralist & Costumer Experience Strategist), ο Menno van der Zalm (Innovation Director, AkzoNobel) και ο Jamie Anderson (Professor of Strategic Management, Antwerp Management School) προέτρεψαν τις εταιρείες να αναζητήσουν εναλλακτικούς τρόπος ανάπτυξης της αποδοτικότητας και της αποτελεσματικότητας των R&D διαδικασιών. Για παράδειγμα, μέσω της ενεργούς αναζήτησης νέων τεχνολογιών και ιδεών εκτός της εταιρείας, αλλά και μέσω της συνεργασίας με προμηθευτές και ανταγωνιστές, προκειμένου να δημιουργηθεί προστιθέμενη αξία για τον καταναλωτή. Η συμμετοχή άλλων μερών (εταιρειών στον ίδιο κλάδο, προμηθευτών, πανεπιστημίων, ακόμα και τελικών χρηστών) στην ανάπτυξη νέων προϊόντων και καινοτομιών αποτελεί το next big think για το DIY & Home Improvement.




ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ