Στην πιο ώριμη φάση της βρίσκεται η αγορά DIY & Home Improvement στην Ελλάδα, καθώς η πανδημία δημιούργησε στους Έλληνες την ανάγκη για κατασκευές, επισκευές και ανακαινίσεις. Περισσότερο φως στις συνήθειες αγορών που ήρθαν για να μείνουν, «ρίχνει» η πρόσφατη έρευνα της Focus Bari, «Έλληνες & Σπίτι στην COVID εποχή», η οποία παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του 1ου Virtual Συνεδρίου DIY & Home Improvement. Πιο συγκεκριμένα, η συντριπτική πλειοψηφία, το 95% των Ελλήνων, προέβη σε τουλάχιστον μία ενέργεια για αναδιαμόρφωση του σπιτιού του το τελευταίο έτος.
Στις δραστηριότητες αυτές περιλαμβάνεται το «ξεκαθάρισμα» της ντουλάπας (59%), το «ξεκαθάρισμα» σε πατάρια/ αποθήκες, πολλών αχρήστων (47%), επισκευές/ ανακαινίσεις που ανέβαλλαν για καιρό (28%), διαμόρφωση ενός χώρου σε γραφείο για τηλεργασία (18%), διαμόρφωση ενός χώρου σε γραφείο για τηλεκπαίδευση (11%).
Εντυπωσιακό, επίσης, είναι το γεγονός, πως σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, οι 3 στους 4 έκαναν τουλάχιστον μια εργασία επισκευής ή βελτίωσης κάποιου χώρου, ενώ μια αντίστοιχη αναλογία προγραμματίζει να κάνει μια τέτοια ενέργεια μέσα στους επόμενους 12 μήνες.
Συγκρίνοντας, μάλιστα, την πρόθεση που εκφράστηκε σε αντίστοιχη έρευνα της Focus Bari για στο 12ο Συνέδριο DIY & Home Improvement του 2019 με τις εργασίες που έγιναν το 2020/21, διαπιστώνεται ότι τις χρονιές της πανδημίας, οι Έλληνες έκαναν πολύ περισσότερες εργασίες επισκευών / αναδιαμόρφωσης / βελτίωσης της κατοικίας τους απ’ ότι προγραμμάτιζαν. Ως αποτέλεσμα, όπως διαπίστωσε κατά την παρουσίασή της η ιδρύτρια της Focus Bari, Ξένια Κούρτογλου, όλη η αγορά του DIY & Home Improvement παρουσίασε αύξηση κατά την διάρκεια της πανδημίας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το γενικό συμπέρασμα, που προκύπτει από τη συγκεκριμένη έρευνα είναι το γεγονός ότι η πανδημία άλλαξε τη σχέση των Ελλήνων με τα σπίτια τους. Εκτός από τη σχέση με την τεχνολογία, η οποία εκτοξεύθηκε το προηγούμενο έτος, άλλαξαν οι αξίες, οι προτεραιότητες και η καθημερινότητα των Ελλήνων. Ενδεικτικά, οι νέες τάσεις που βρίσκονται στο επίκεντρο της ζωής των Ελλήνων είναι η εργασία από απόσταση, οι άνθρωποι και η αγάπη, η υγεία και η πρόληψη και το back to basics, που ουσιαστικά αναδεικνύει την ανάγκη για προστασία και ασφάλεια.
Επίσης, παρατηρείται πως οι τάσεις που «ήρθαν για να μείνουν» είναι η οικονομική ανασφάλεια. η προστασία της υγείας, η τηλεργασία και η ευελιξία στη δουλειά, καθώς και το e-commerce και η πολυκαναλική (omnichannel) εξυπηρέτηση.